همه چیز درباره ایمیل مارکتنیگ در هتل

همانطور که پیشتر در سری مقالات خدمات جدید در هتل به شما گفتیم رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با مهمانان و مسافران شما بسیار مفید است چرا که این رسانه‌ها ارزش‌های تجاری و فرهنگ هتلداری شما را به اشتراک می‌گذارند. به جرات می‌توان گفت هیچکدام از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال در هتل به اندازه ایمیل مارکتنیگ در هتل برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و بازجذب مهمانان سابق هتل موثر نیست.

برخی می‌گویند دوران ایمیل مارکتنیگ در هتل به سر آمده و منسوخ شده اما اجازه بدهید آماری را برای شما بگوییم؛ نرخ بازگشت سرمایه یا همان ROI به ازای هر 1 دلار برای ایمیل مارکتنیگ در هتل 38 دلار است. به نظر باورنکردنی اما درست است. خبر خوب آنکه نه تنها هتلهای زنجیره ای می‌توانند از این استراتژی استفاده کنند بلکه مالکان مستقل هتلها هم قدرت جذب مسافران محلی و بین المللی را با استفاده از آن دارند.

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟ و چرا در هتل مهم است؟

بازاریابی ایمیلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که برای آموزش مهمانان آینده در مورد پیشنهادات و خدمات شما استفاده می‌شود. هدف اصلی آن انتقال افراد از یک مرحله از قیف بازاریابی به مرحله دیگر است. 3.9 میلیارد کاربر وجود دارد که روزانه از ایمیل استفاده می‌کنند و این عدد رو به افزایش است. بعلاوه، 73 درصد از هزاره‌ها ترجیح می‌دهند ارتباطات تجاری آنها از طریق ایمیل با طریق کسب و کارها انجام شود و 59 درصد از پاسخ دهندگان می‌گویند ایمیل مارکتینگ بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می‌گذارد.

ایمیل مارکتنیگ در هتل

7 دلیل برای پیاده سازی درباره ایمیل مارکتنیگ در هتل

به غیر از بالاترین نرخ بازگشت سرمایه از تمام کانال‌های آنلاین، در اینجا چند مزیت دیگر درباره ایمیل مارکتنیگ وجود دارد:

  • تقویت آگاهی از برند و معرفی شخصیت هتل
  • افزایش فروش به دلیل افزایش خدمات شما
  • تکرار رزرو از طرف مهمانان سابق
  • ایجاد اعتماد
  • برنده شدن بر رزروهای OTA (با پیشنهادات و ارتباط با مهمانان قبلی خود)
  • جذب گردشگران محلی و بین المللی

ایمیل مارکتنیگ در هتل

چگونه ایمیل مارکتنیگ در هتل را شروع کنیم؟

همیشه در اولین قدم‌ها احساس صعود به کوه را دارید. با این حال، با استفاده از ابزارهای مناسب، رسیدن به آنجا آسان تر خواهد بود. در گام اول می‌توانید سیستم مدیریت املاک هتل (PMS) خود را با ارائه دهنده ایمیل مارکتنیگ در هتل خود متصل کنید. برخی از ارائه دهندگان بازاریابی ایمیل معروف عبارتند از Mailchimp، ActiveCampaign، MailerLite، ConvertKit یا Revinate (اگر بتواند با PMS شما ادغام شود عالی است).

چه ایمیل‌هایی برای ایمیل مارکتنیگ در هتل استفاده کنیم؟

ایمیل مارکتنیگ در هتل شما با ارسال ایمیل به مهمانان موجود و دسته بندی شده و لیست مهمانان بالقوه، شروع می‌شود. اینها ایمیل‌هایی با الهام از سفر، پیشنهادات محدود به زمان و بسته‌هایی برای اقامت بعدی آنها خواهد بود. شما از گیرندگان ایمیل الهام می‌گیرید و ایده‌هایی برای سفر بعدی آنها ایجاد می‌کنید.

  1. مرحله رزرو: ایمیل تأیید رزرو

پس از رزرو بلافاصله ارسال کنید. باید شامل اطلاعات رزرو و اطلاعات تماس باشد. به علاوه تاریخ ورود.

  1. ایمیل خوش آمدید

پیشنهاد می‌کنیم یک ایمیل جدا از ایمیل تأیید ارسال کنید که از مهمانان آینده در خانواده هتل شما استقبال می‌کند. ارسال ایمیل خوش آمد گویی در همان روز، پس از ایمیل تأیید رزرو بسیار مهم است. در ایمیل مارکتنیگ در هتل این ایمیل‌های خیلی مهم هستند زیرا 33 درصد تعامل بیشتری با برند ایجاد می‌کنند. در همین ایمیل آنها را به بازدید از شبکه‌های اجتماعی هتل دعوت کنید.

 هر آنچه درباره شبکه‌های اجتماعی هتل باید بدانیم.

  1. مرحله ورود: ایمیل قبل از ورود

این ایمیلی است که شما مهمان را با آن قبل از ورود او به هتل هیجان زده می‌کنید. این ایمیل 2 تا3 روز قبل از چک این ارسال می‌شود و دارای دو بخش است: بخش اول مراتب چک این و بررسی‌های آنلاین و راههای تماس؛ بخش دوم: کارهای شگفت انگیزی که می‌توانند در هنگام اقامت در هتل انجام دهند. پیشنهادات مارکتینگ داخلی شما درباره خدمات هتل در این بخش می‌تواند نوشته شود.

  1. در مرحله ملک: ایمیل لذت بردن از اقامت

می‌توانید این ایمیل را در روز ورود یا 1 روز پس از آن ارسال کنید. در اینجا شما این شانس را دارید که مدیر داخلی هتل را به مهمان معرفی کنید که هم بتواند در صورت تمایل تشکر کند و هم اگر مشکلی داشت بدون واسطه با او در میان بگذارد. این در جمع آوری تجربه مهمانان در هتل بسیار ارزشمند است؛ خصوصا اگر بتوانید از یک نظرسنجی هم استفاده کنید.

  1. ایمیل مرحله بعد از اقامت

این یک ایمیل خداحافظی نیست، فقط یک دلیل دیگر است برای برقراری ارتباط است برای ایمیل مارکتنیگ در هتل. این مکان شما برای درخواست بازخورد و بررسی وضعیت وب سایت یا کانال‌های دیگر (Google، Tripadvisor یا OTA) است. همچنین می‌توانید یک امتیاز ویژه به آن اضافه کنید؛ مثلا کوپن برای خدمات رایگان، که آنها می‌توانند آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند.

  1. ایمیل‌های آینده

ارتباطات در رسانه‌های اجتماعی را فراموش نکنید. کمپین‌های دیگر ایمیل مارکتنیگ در هتل که می‌توانید به آنها فکر کنید. به عنوان مثال، کمپین “ما دلمان برای شما تنگ شده است”، سفر مهمان Vip، کمپین جمعه سیاه، خبرنامه یا کمپین اقامت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.