معرفی 12 استراتژی ضروری در مارکتینگ هتل برای مدیران هتلها ( بخش اول)
اگر بگوییم شناخت و انتخاب استراتژی درست مارکتینگ هتل دشوارترین کار برای مدیران هتل محسوب میشود اغراق نکردهایم. مدیران موفق به خوبی آگاهند که مارکتینگ هتل در کنار بهینهسازی و افزایش رزرو هتل در ایام مختلف سال و همینطور توانایی شناساندن برند هتل به مردم، از مهمترین وظایف آنان به شمار میرود؛ در واقع بقای شغل آنها به این مهم وابسته است.
این مقاله در ادامه مقاله 4 راه عمومی برای بهبود اوضاع مارکتینگ هتل نوشته شده است. شما در این مقاله راههای بیشتری برای تعیین استراتژی مارکتینگ هتل میآموزید. اتخاذ استراتژی مناسب مارکتینگ در زمان مناسب بسیار ضروری است؛ اما چنان که میدانید برخی از استرتژیها پاسخگو به همه زمان و در هر شرایطی هستند و برخی دیگر به طور خاص برای شرایط خاص مناسبند. پاندمی کرونا در سال 2020 یکی از همین شرایط خاص است، بنابراین بخشی از این مقاله درباره استرتژیهای مارکتینگ هتل در دوران کرونا نوشته شده است.
4 استراتژی ضروری مارکتینگ هتل برای دوران پاندمی کرونا
-
برجسته کردن ایمنی پیش از رزرو برای مهمانان در مارکتینگ هتل
مهمترین خطری که در این ایام مهمانان را تهدید میکند، آلودگی محیط هاست؛ بدون شک تنها و بزرگترین پیام مارکتینگ هتل باید درباره بهداشت و ایمنی آن باشد. مسلما مهمانان در صورتی از سفر و تجربه اقامت خود لذت میبرند که بدانند ریسک اقامت آنها پایین است.
لازم است اقدامات مرتبط با بهداشت و ایمنی در هتل را در صفحه اصلی وبسایت هتل بارگذاری کنید. مهمانان باید در فرایند رزرو، مستندات این مساله را مشاهده کنند؛ در این صورت میتوان گفت استراتژی مارکتینگ هتل به درستی وظیفه خود را انجام داده است. همانطور که هتلدار برای مهمانان ارتباطی پیوسته با سیستم رزرو فراهم میکند، مهمانان هم باید به بدون انقطاع به رصد سیستم بهداشت هتل متصل باشند.
-
تغییر دادن برنامه های فراغت برای مارکتینگ هتل بیزنس ها
شاید بتوان گفت بیزنس هتلها بین سایر انواع هتل، بیشترین تاثیر منفی را پس از پاندمی کرونا تجربه کردند. همانطور که آگاه هستید استراتژی اصلی مارکتینگ هتل بیزنسها بر برگزاری رویدادهای تجاری و گردهماییهای سالانه است. این در حالی است که با شیوع کرونا، ادارات و شرکتها، کارمندان خود را در خانه مستقر کرده و آنها را از سفرهای کاری بازداشتند.
اگر تمرکز استراتژی مارکتینگ هتل شما بر فعالیتهای جمعی است، یقینا لازم است برنامهای برای تغییر آنها داشته باشید. روی فعالیتهایی مثل تورهای گردشگری شهری و بین شهری، ارتقای اقامت خانواده و زوج ها تامل کنید. همچنین میتوانید به برنامههای تفریحی مارکتینگ هتل بین رقبای خود نگاهی بیندازید.
-
تمرکز روی گردشگری محلهای در مارکتینگ هتل برای دوران کرونا
با ایجاد محدودیتهای سفر و شرایط قرنطینه برای مسافران، ترس از سفر برای افراد افزایش یافته است. یکی از بهترین و موثرترین استراتژیهای مارکتینگ هتل در این ایام را میتوان تمرکز بر گردشگری داخلی دانست. به جای جذب گردشگر از نقاط دوردست به فکر جذب آنها از کشور خودمان یا نهایتا از کشورهای همسایه باشید.
همچنین یک استراتژی دیگر مارکتینگ هتل در این ایام میتواند توجه به سایر امکانات و فعالیتهای مرتبط با هتلداری باشد. ارتقای امکاناتی نظیر رستوران، باشگاه، یا حتی تبدیل موقتی چند اتاق به دفتر کار، برای آنهایی که مجبور به دورکاری هستند. یک استراتژی دیگر مارکتینگ هتل که برخی به کار گرفتهاند این است که بر آشپزخانه هتل تمرکز کرده و آن را به یک رستوران بیرونبر که در پلتفرمهای سفارش آنلاین غذا فعال است تبدیل کردهاند.
-
تغییر سیاست های کنسل رزرو در هتل و نشان دادن انعطاف پذیری در آن
وقت آن است که نشان دهید هتل شما حقیقتا با سایر رقبا تفاوت دارد. هر مدیر هتلی میداند که ایجاد تعادل در سیستم رزرو هتل برای مارکتینگ هتل تا چه اندازه دشوار و همزمان حیاتی است. به هر یک از افرادی که در هتل شما اتاقی رزرو میکنند حق بدهید نگران شوند و رزرو اتاق خود را کنسل کنند. شما یقینا راههای دیگری در دست دارید تا ضرر وارده را جبران کنید.
همیشه کاهش نرخ رزرو در بازار رقابتی رزرواسیون هتلها بهترین استراتژی مارکتینگ هتل نیست. شما میتوانید به جای این کار، خدمات جانبی دیگری به مسافر بدهید؛ به عنوان مثال: سرو صبحانه در اتاق، خدمات ماساژ، اجاره ماشین یا دوچرخه یا حتی نگهداری رزرو او برای یک زمان دیگر. مهم آن است که شما به مسافران نشان دهید انتخابشان برایتان اهمیت دارد و آن را در نظر میگیرید؛ این بهترین راه نمایش احترام به مشتری است.
در ادامه …
در ادامه این مقاله، بخش دوم استراتژیهای ضروری در مارکتینگ در هتل، به بررسی راههایی میپردازیم که در هر شرایطی پاسخگوی کسب و کار شما هستند. منتها قبل از رفتن به مقاله بعدی به یاد داشته باشید دو نکته از اهمیت وافری در دوران پاندمی برخوردار است: اول ایجاد جذابیت و کشش و در نهایت اعتماد برای مسافران، پیش از رزرو، و دوم غنیمت شمردن فرصت تعطیلی و خلوتی هتل ها.
درباره مورد اول در مقاله چگونه برندینگ هتل را یک سطح بالا ببریم؟ توضیح دادهایم و درباره نکته دوم در مقاله بازسازی هتل چقدر هزینه دارد و چگونه آن را کاهش دهیم.