نقش ایجاد خلاقیت در جذب گردشگر و افزایش سود و درآمد هتلداری + 3 ترفند
مدت زیادی است که به کار گرفتن خلاقیت در جذب گردشگر در ساخت هتل ها تبدیل به استراتژی سرمایهداران شده است. آنهایی که از خلاقیت در جذب گردشگر استفاده میکنند و هتلی را میسازند که به واسطه گردشگر خارجی استفاده میشود، پیشاپیش در رقابت برنده هستند. در مقاله ایجاد خلاقیت در هتل به بررسی برخی عواملی پرداختهایم که شانس هتل ما را با استفاده به جا از خلاقیت در جذب گردشگر افزایش میدهد. اما همه چیز از ساخت شروع نمیشود.
برخی مناطق و نقاط جغرافیایی بالقوه از توان خلاقیت در جذب گردشگر برخوردارند؛ دقیقا مثل ابیانه یا جزیره رنگارنگ هرمز در کشور خودمان. با یک حساب و کتاب ساده میتوان فهمید هتلسازی در این مناطق با رویکرد جذب گردشگر تا چه اندازه میتواند سودآور باشد. نه تنها کشور ما که در کشورهای دیگر هم صنعت گردشگری حرف اول سودآوری در سیستم اقتصاد کشور را میزند. در بازاری که سهم اختصاص زیرساخت ها به جذب گردشگر در آن، روز به روز بالاتر میرود، هتلسازی و ارائه سایر خدمات به گردشگر مسلما کسب و کاری درآمدزا خواهد بود.
گردشگر عنصر حیاتی صنعت توریسم در جهان است. با اینکه شیوع کرونا آسیبی جبرانناپذیر به عرصه گردشگری و هتلداری زده است اما از اهمیت و جایگاه سفر نزد افراد کم نشده است. آنچه که بدون شک سر جای خودش باقی مانده است روشهای مارکتینگ و خلاقیت در جذب گردشگر است. در هر کشوری با توجه به ذائقه افراد و کلاس اجتماعی آنها، این برنامهها به طور خاصی اجرا میشوند.
اما همواره راههای ثابتی برای خلاقیت در جذب گردشگر وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته میشود.
-
خلاقیت در پکیج های گردشگری برای جذب گردشگر
برنامهریزی برای سفر کار نه چندان راحتی برای گردشگران محسوب میشود. شاید همه گردشگران حوصله گشت و گذار در اینترنت برای یافتن دیدنیها و جاذبههای کشور مقصد را ندارند. ارائه پکیجهای جذاب در سایت هتل شما میتواند بهترین راه خلاقیت در جذب گردشگر باشد. قبل از چیدن برنامه تورها نقاط قوت شهری که هتل در آن واقع است را بیابید.
اگر هتل شما در دسترسی به منابع و جاذبههای گردشگری طبیعی کشورمان باشد کار شما قدری راحتتر است. ساحل خلیج فارس، جنگلهای ارسبارانی یا کویر ایران جاهایی نیستند که گردشگران دوست داشته باشند از دست بدهند. خلاقیت در جذب گردشگر در این بخش میتواند به ارائه خدمات تفریحی این حوزهها، زیر قیمت اصلی بلیط صورت بگیرد. اگر هتل در یک منطقه شهری است، بازدید از موزهها، خانههای تاریخی، مشاهده نمایشها و تئاترها، رزرو بهترین کافهها و رستورانهای شهر، دست شما را برای خلاقیت در جذب گردشگر باز میگذارند.
-
تولید محتوای گردشگری، یک راه اصیل خلاقانه در جذب گردشگر
در دنیای کسب و کار یک جمله خوب وجود دارد: “نیاز را به وجود بیاور و سپس خودت به آن جواب بده.” برای آن دسته از جاذبههای گردشگری کشور که در دسترس هتل شماست، محتوا تولید کنید. در درجه اول این به معنای حضور هدفمند و پرقدرت شما در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی است؛ کاری که از مهمترین اصول خلاقیت در جذب گردشگر بین هتلداران موفق شناخته میشود.
اما مقصود ما از تولید محتوای گردشگری آن است که صرفا یک جاذبه را معرفی نکنید. از تفریحات آن سخن بگویید. با آنها که از جاذبه دیدن کردهاند مصاحبه کنید. زیبایی های آن را در همه فصول به رخ گردشگران بکشانید. همه اینها استفاده از خلاقیت در جذب گردشگر است. شما باید با تولید محتوای خود کاری کنید که گردشگر فراموش کند چه انتخابهای دیگری داشته است!
-
از مدیریت برنامهها برای ایجاد خلاقیت در جذب گردشگر غافل نشوید.
مدیریت هتل به خودی خود کاری بسیار دشوار، پر استرس و مسئولیت است. اما باید توجه داشت استفاده از خلاقیت در جذب گردشگر وابسته است به برنامه بازاریابی برای این کار. نشان دادن برجستگی هتل شما در ارائه خدمات اولین راهی است که نظر گردشگران را به خود جلب میکند. انتخاب لحن یا بستر مناسب برای تبلیغات، گرچه کار کوچکی به نظر میآید، اما به شدت در نتیجه کار موثر است.
به عنوان مثال، اقدامات ایجاد خلاقیت در جذب گردشگر در کشور ما، باید در برنامه فیسبوک متمرکز باشد نه جایی مثل اینستاگرام؛ یا طراحی و به روز رسانی سایت، که بین رقبا در سرچ گوگل امتیاز بیشتری داشته باشد و محتوای انگلیسی جامع و مرتب داشته باشد. مهم است که همه اقداماتی که به خلاقیت در جذب گردشگر منجر میشوند از یک مدیریت قوی برخوردار باشند در غیر اینصورت تمام آنها نقش بر آب میشود.
در این راستا برای شما لیستی از مقاله ها که در خلاقیت در جذب گردشگر میتواند کمک حال شما باشد برایتان آوردهایم:
- 14+1ترفند برای افزایش درآمد در هتلداری
- 4 راه عمومی برای بهبود اوضاع مارکتینگ در هتل
- مدیریت هتل؛ تعریف، وظایف، مهارت ها و آینده آن
- 3 دلیل برای سودآور بودن طراحی سایت گردشگری سلامت