3 راه‌حل بعلاوه 1 ایده برای افزایش جذب توریست در گردشگری خلاق برای هتلداران

همانطور که در مقاله قبلی خواندیم، گردشگری خلاق منجر به اتصال فرهنگ کشور ها می‌شود. با اینکه نامی بر این صنعت گذاشته نشده بود اما گردشگری خلاق، سده هاست که بین توریستها رایج است. هنرمندان، ورزشکاران و دانشجویان بورسیه کسانی هستند که تا کنون از خدمات گردشگری خلاق به واسطه سفر برخوردار می‌شده‌اند. اما سایر مردم چطور؟ در حالی که میل به سفر هر روز بیشتر از گذشته می‌شود و گردشگری خلاق پاسخی ارزان به سفر کردن است؛ لازم است صاحبان کسب و کارهای مرتبط با گردشگری خلاق، راه خود را برای ورود به این حوزه باز کنند. در مقاله گردشگری خلاق، جدیدترین نسل گردشگری در سراسر دنیا برای شما معنی گردشگری خلاق و پتانسیل اجرای آن در کشورها را بیان کردیم. در ادامه برای شما 3 کلید اصلی تداوم رابطه با توریسم را در گردشگری خلاق آورده‌ایم؛ همراه باشید.

گردشگری خلاق

و اما راه حل های گردشگری خلاق

  1. تحقیقات

همواره 2 راه برای مدیریت اطلاعات و افزایش ورودی گردشگری خلاق در کسب و کار وجود دارد؛ اول، بررسی رقبا و تدوین برنامه‌های مارکتنیگ بر اساس آنچه آنها ارائه می‌دهند یا نمی‌دهند؛ دوم، تماما فهمیدن مخاطب خودتان و کسب اطلاعات درباره علاقه‌مندی و اولویتهای آنها. مسلما شما بر هر دو روش در تدوین استراتژی‌های مدیریت مارکتینگ هتل آگاه هستید.

اما این بار جدول SWOT را با تمرکز بر گردشگری خلاق پر کنید و هر سوالی که ممکن است نحوه ارائه خدمات شما را در گردشگری خلاق تغییر دهد از دست ندهید. سوالاتی نظیر:

  • کسب و کار هتل شما چگونه می‌تواند بر فرهنگ منطقه تاثیر بگذارد؟
  • آیا در منطقه شما، هتلی کار برندینگ انجام داده است و قدرت اجرایی آن تا چه اندازه است؟
  • چه تنوعی از فعالیتها در گردشگری خلاق وجود دارد که هتل شما بدون واسطه می‌تواند به گردشگران ارائه دهد؟
  • چه فصلها و مناسبتهایی بیشترین آورنده توریست در گردشگری خلاق در کشور را دارد؟
  • علاقه‌مندان به گردشگری در ایران بیشتر جذب کدام حوزه‌ها می‌شوند؟

 

  1. خدمات و تعامل با گردشگر

خدمات به مشتری همیشه و همیشه باید اولین نکته مدنظر برای مدیران باشد. از آنجایی که با گردشگری خلاق روبرو هستیم، باید بدانید مسافران هم خلاقانه عمل می‌کنند. بنابراین کوچکترین بی‌توجهی و نقص در سیستم مدیریتی هتل، بلافاصله از طریق شبکه‌های اجتماعی جهانی فراگیر می‌شود. پیشنهاد ما در مدیریت مارکتینگ، گماردن یک مسئول برای رصد شبکه‌های اجتماعی و پاسخگویی به کامنتها و سوالات است.

همواره لازم است خوراک محتوایی متناسب و دوست‌داشتنی برای توریستها آماده شود. همچنین یک راه برای تولید این محتوا می‌تواند تهیه فیلم و عکس مسافران هتل شما از خدمات دریافتی و بارگذاری آنها در شبکه‌های اجتماعیشان باشد. در این باره در مقاله نقش ایجاد خلاقیت در جذب گردشگر و افزایش سود و درآمد هتلداری + 3 ترفند بیشتر صحبت شده است.

 

گردشگری خلاق

 

  1. استفاده بهینه از تکنولوژی

در حالیکه تمام کسب و کارهای موفق عصر امروز از به‌روزترین فناوریها و تکنولوژیها استفاده می‌کنند، هتل شما نباید از قافله عقب بماند. بر این موج سوار شوید و حداکثر کارایی در استفاده از پلتفرمهای آنلاین را برای توریست در گردشگری خلاق فراهم آورید. حضور مستمر و منظم در اقسام شبکه‌های اجتماعی و مراقبت از سئو سایت، تنها دو کار مهم در مدیریت گردشگری خلاق هستند.  استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت هتل، سیستمهای پاسخگوی 7/24 و پلتفرم های مدیریت رزرواسیون در هتل از دیگر موارد مرتبط هستند که در صورت فقدان هر کدام، تصویر ذهنی گردشگر از سفری راحت، دلپذیر و بدون دردسر، تار می‌شود.

گردشگری خلاق

 

  1. استفاده از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

این مورد بیشتر از آنکه کلید موفقیت در گردشگری باشد یک ایده برای جذب گردشگر در آن است. فناوریهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، دو نسل خیلی جدید در سراسر دنیا هستند که به سرعت در حال فراگیری در موزه‌ها و مقاصد گردشگری‌اند. به این ترتیب که فرد بدون حضور فیزیکی در مکان مورد نظر می‌تواند با قراردادن یک هدست روی سر خود، به نزدیکترین تجربه محیطی از آن مکان دست یابد.

استفاده موثر از تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد قبل از شروع رزرو در گردشگری خلاق، توریست را به دیدنیهای مقصد علاقه‌مند کرده و برای او احساس نیاز ایجاد کنید. توریست می‌تواند امکانات هتل، طراحی آن و حضور در اتاقها را هم به همین ترتیب تجربه کند. در این مرحله کافی است تا هتل شما به روشی خلاقانه ساخته شده یا به ایده‌های به روز طراحی مجهز شده باشد.

 

در ادامه شما می‌توانید با کلیک روی عنوان مقاله‌های زیر به راههای ساخت هتلهای خلاقانه با بازسازی خلاقانه هتل آشنا شوید.

افزایش خلاقیت در هتل با ترندهای طراحی هتل در سال 2018 و 2019 ( بخش اول)

5 ایده طراحی داخلی هتل که سریعا در تمام دنیا در حال گسترش است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.