10گام مهم در استخدام هتلها که به دست آوردن شغل را تضمین میکند. (بخش اول)
استخدام هتلها میتواند همان اندازه که جالب، متنوع و سودآور است، چالش برانگیز باشد. پیشتر در مقاله 6 گام مدیران هتل تا استخدام برای هتل از گامهایی که مدیران هتل را در استخدام هتلها منتفع میکنند صحبت کردیم. در این مقاله روی صحبتمان با افراد جویای کار در هتلداری است. صرف نظر از آنکه شما در ابتدای راه استخدام هتلها هستید یا در حال ارتقای خود همواره نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها میتوان به موقعیت بهتری دست یافت. بدون فوت وقت موارد مهم را در این باره برای شما فهرست میکنیم.
-
شغل هتل خود را با آموزش و تمرین مناسب شروع کنید.
استخدام هتلها تا حدی بین کارجویان محبوب است زیرا به افراد اجازه میدهد از یک موقعیت ابتدایی شروع کنند و از طریق سخت کوشی، کسب تجربه و یادگیری مهارتهای جدید، از نردبان شغلی خود را بالا بروند. با این وجود، همزمان با شروع کار در هتل با آموزش و تمرین صحیح، همچنان میتوانید چشم انداز خود را تقویت کنید.
به عنوان مثال، اگر قصد دارید در یک بخش خاص هتل مانند اداره دارایی یا منابع انسانی کار کنید، ممکن است از مدارک مربوطه در این زمینهها بسیار بهرهمند شوید. به همین ترتیب، در استخدام هتلها اگر امیدوار هستید که یک کار مدیریتی را بدست آورید، بدون اینکه به آرامی از نردبان رشد بالا بروید، ممکن است نیاز به داشتن مدرک لیسانس مربوطه داشته باشید.
یک جای دیگر در استخدام هتلها محل رویارویی با مشتریان است، جایی که با مهمانان هتل، تعامل وجود داشته داشته باشد. در این صورت هر آموزش خدمات به مشتری میتواند ارزشمند باشد. همچنین موضوعات دانشگاهی مختلفی از جمله مسافرت و جهانگردی، مدیریت بازرگانی و مدیریت مهماننوازی وجود دارد که میتوانند شما را برای استخدام هتلها آماده کرده، به برخی از مهارتهای لازم برای موفقیت مجهز کنند.
-
یک CV یا رزومه شگفت انگیز بسازید.
نه تنها در استخدام هتلها که در بیشتر تقاضاهای شغلی، CV یا رزومه شما اولین چیزی است که کارفرمایان را به قضاوت و اندیشیدن درباره شما وادار میکند. این بدان معناست که فارغ از مهارتها، خصوصیات شخصی و صلاحیتهایی که دارید و صرف نظر از اینکه برای یک وظیفه خاص در استخدام هتلداری مناسب باشید، اگر CV شما، شما را تبلیغ نکند، ممکن است استخدام نشوید.
در مرحله اول آماده سازی رزومه با شرایط استخدام هتلها، متناسب سازی CV خود با شغل مورد نظر ضروری است. شرح کار و مشخصات شغل مورد نظر را بخوانید و برخی از کلمات کلیدی را شناسایی کنید. سعی کنید برخی از این کلمات کلیدی را در CV خود هدف قرار دهید و از زبانی که کارفرما استفاده میکند استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر آنها به جای “پرسنل پذیرش” به “کارکنان فرانت دسک” مراجعه میکنند، شما نیز باید این کار را انجام دهید. این کار احتمال پذیرش شما در استخدام هتلها را افزایش میدهد.
CV یا رزومه شما، در استخدام هتلها باید مختصر و خوانا باشد. سعی کنید بر اطلاعاتی که مربوط به موقعیت مورد نظر شما است تمرکز کنید و از جزئیات غیر ضروری خودداری کنید. درباره شرایط و تجربه خود صحبت کنید، همچنین موفقیتها و موفقیتها را برجسته کنید. قبل از ارسال آن برای استخدام هتلها اطمینان حاصل کنید که از یک فونت حرفه ای استفاده کرده و املا و دستور زبان رزومه را بررسی کردهاید.
6 ویژگی کارمندان برای استخدام در هتل
-
برای استخدام هتلها، خود را با پرسونال برندینگ تقویت کنید.
برای کسانی که در پی افزایش ارتقای شغلی در استخدام هتلها هستند، پرسونال برندینگ میتواند بسیار مهم باشد. اساساً، پرسونال برندینگ عبارت است از بازاریابی خود به عنوان یک برند. این به معنای ارتقا آنچه شما ارائه میدهید، برجسته کردن ویژگیهای منحصر به فرد خود و ثابت نگه داشتن پیامهایی است که درباره خود ارائه میدهید.
در مورد پرسونال برندینگ، مراقبت از حضور آنلاین شما از اهمیت بالایی برخوردار است. این بدان دلیل است که در استخدام هتلها بسیاری از استخدام کنندگان و کارفرمایان قبل از دعوت شما به مصاحبه، یک بررسی آنلاین انجام میدهند. با استفاده از پرسونال برندینگ، میتوانید آنچه را که آنها میبینند مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که شما را در بهترین حالت ممکن نشان میدهد.
به عنوان مثال، شما باید حسابهای رسانههای اجتماعی خود را مدیریت کنید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات عمومیدر فیس بوک و توییتر با آنچه در LinkedIn ارائه میدهید مناسب و سازگار است. همزمان با ارسال رزرومه برای استخدام هتلها شما همچنین میتوانید حضور آنلاین خود را تقویت کرده و در صفحات خود، بستری مانند “درباره من” ایجاد کنید.
برای ادامه مطالعه نکات حیاتی در استخدام هتلها به بخش دوم مقاله مراجعه کنید.